27 במרץ 2011

שימוש בווב 2 למטרות למידה - דיון בפייסבוק?

בהרצאות קודמות דנו בפייסבוק והמשמעויות הנילוות לרשת החברתית.
האם פייסבוק יכול לסייע בתהליך הלימוד מחוץ למסגרת הכיתתית?
על פי המחקר של שרודר וגרינבו 2009 (ראו תקציר המאמר) שדן באסטרטגיה של שימוש בפייסבוק למטרות למידה, עליו דיברנו בכיתה, נמצא כי תגובות תלמידים בדיון בפייסבוק היו גבוהות ב-400 אחוז מתגובות במערכת למידה ממוסדת: (67 בפייסבוק לעומת 17 במערכת ממוסדת) , ועם הזמן אף באותה מערכת ממוסדת דעך הדיון כליל.
אבל.....מבחן התוצאה כניראה הוכיח את עצמו מכל סיבה שלא תהייה (כי ממילא מנכנסים לפייסבוק? כי ניתן להוסיף שם מדיה דיגיטלית? ועוד)
בעקבות המחקר הומלץ כי סטודנטים ישתמשו ברשת הפייסבוק כרשת אלטרנטיבית לתקשורת במיוחד לקראת ה-deadline.
לא יכולתי שלא לחשוב על סוף הסמסטר שעבר, בקבוצת הלימוד שלנו בפייסבוק המהווה עבורינו גם מקום לשיתוף חווייתי, ככל שהתקרב סוף הסמסטר ועימו המבחנים , גדל השימוש ברשת והפוסטים חגגו.
היינו כולנו בתוך חומרי הלימוד, נתקלנו בשאלות ובעיות עליהן היינו חייבים תשובה מיידית בכדי להתקדם והאלטרנטיבה של הפייסבוק ענתה לנו על צרכים מידיים ונתנהפתרונות מיידים כמוהם לא היינו זוכים בשום סוג של תקשורת אחרת. בנוסף, נעזרה כל הקבוצה בכל שאלה או תשובה של חבר שלא בהכרח הופנתה מהם או אליהם.
אני רואה חשיבות תרומה ותמורה רבה לפעילות לימודית ברשת חברתית, ייצור של שיתוף והזנה וגם תוספת של הנאה.
לפייסבוק אפליקציה חדשה שנקראת Facebook questions זוהי אפליקציה המאפשרת יצירת דיון ע"י שאלון קצר אותו ניתן לשתף כ"פוסט" . כל החברים ברשת יכולים להגיב, לענות או להוסיף תשובות אלטרנטיביות. . ניתן להזמין חברים של חברים ככל שנרצה להשתתף בדיון זה.
ניתן ליצור, להמשיך או לסכם כל דיון לימודי בשאלון/סקר שכזה גם בקבוצת לימוד, תוצאות השאלון (כמה ענו על כל תשובה)  יכולות להוביל אותנו לתובנות והתנהלות בהמשך הדיון ובלימוד בכלל.


חייבת, חייבת, חייבת..........פייסבוק במנהרת הזמן?




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מודה על קריאת הבלוג וההתייחסות.
גלית