26 במרץ 2011

פער דיגיטלי

תחילתו של מסלול הלימודים לתואר שני בתקשוב ולמידה, היו מהולים בפליאה.
"תקשוב ולמידה"? שילוב מחשבים בהוראה? אמנם היו בקבוצה סטודנטים עם רקע טכנולוגי כזה או אחר, אך היתה גם קבוצת סטודנטים די מכובדת  שלא לחצו בחייהם על כפתור ההפעלה של המחשב. האם קיים כאן פער דיגיטלי?
מה הם עושים פה?
חשבתי לעצמי כי אינני יודעת לאן מועדות פניהם, ובטח שאינני מוכנה לחוות את חוויות הלמידה וההסתגלות במקומם.
שיתפו אותי בתסכולים, בחרדות ובמצוקות. הבעתי רצון ואף הרגשתי מחוויבות לכך, לתמוך...כמה שאוכל.

בחודש האחרון הבנתי שכולם כבר שם. במקום הנכון. באותה השפה.
הם ניצחו את הפחד ואת הפער כאחד.
הופתעתי מהמהירות בה זה קרה, מהנחישות, כוח הרצון והיכולת לספוג את כל המידע וליישם אותו.

מצרפת סרטון של "סבתא סעדה" שמדברת על מחשבים...גם אצלה הפער הדיגיטלי הולך ומצטמצם.

2 תגובות:

  1. שלום גלית, אני אפרת סטודנדית לתואר שני מנהל מערכ' חינוך במכללה ללמודים אקדמים, המרצה שלי הוא מתי אלפרד. אני מסכימה איתך שקיים פער דיגטלי ולדעתי הפער הוא גם בדור הצעיר ולא רק המבוגרים/זקנים נשארו מאחור. אני למשל לא שולטת בעידן הטכנולוגי ובכל האפשרויות שהמחשב והיאנטרנט יכולים לקחת אותך היום. אני חושבת שזה עולם נפלא שיכול לקחת אותך רחוק.
    אני יודעת שאם ארצה אוכל להדביק את הפער הזה וכמו שאמרת זה אפשרי!
    אפילו סבתא סעדה הצליחה...

    נהנתי לבקר באתר שלך ובבלוגים איזה כיף שיש אפשרות לכולם לפרסם את המחשבות, רגשות והדעות שלהם.

    השבמחק
  2. הי אפרת,
    כמו שכיף לבקר בפוסטים ובלוגים, כייף גדול יותר לקבל תגובות על היצירות שלך, הכתיבה שלך, השיתוף שלך.
    אני בטוחה שביום שמחליטים להתמודד עם הגישור על הפער....אין מחסומים, העבודה היא קשה, חקירה, שאלת שאלות, פתרון בעיות, המוןןןןןןןן חשיבה ביקורתית וכמובן חדוות יצירה (:
    אל תוותרי, צאי מיד למסע. כל רגע של דחייה הוא הפסד של שני רגעים של ידע.
    סבתא סעדה אמרה "אין מה לעשות, זה המודה היום" למודה הזו כנראה יש סיבה - וכנראה הסיבה מספיק טובה בכדי להיות "מודה"!!!!!!!!!!!
    תודה על התגובה
    גלית ורדי

    השבמחק

מודה על קריאת הבלוג וההתייחסות.
גלית