22 בינואר 2012



הרשת החברתית, שואבת אותנו אליה.

קלות השימוש המאפשרת עדכונים מהירים, שיתוף וניתוח של זרימת המידע מחיי היום יום מאפשרת מערכת יחסים ספונטנית בין החברים. 
היכולת שלנו לפתח דיונים, להגיב במהירות, לקבל משובים מיידים, היא יכולת מנצחת.
הספונטניות והמהירות מאפשרים לנו לחוות את העברת המידע באופן שיהיה יותר רלוונטי יותר אמתי ויותר משמעותי. האפשרות ליצירת קבוצות עינין ותוכן מסוגים שונים, מקלה על העברת מידע ושיתוף במעגלים בהם אנו חיים. אין צורך לשרשר תגובות במילים, אין צורך לחפש כתובות עבור תכתובת. 
מאחורי כל חבר עומד פרצוף ולא "@". כמעט תקשורת פנים מול פנים בזמן ובזהות.
והנה אנו עדים גם למגמה זו ולניצול היתרונות של הרשת כמו בחיים החברתיים גם בארגונים.
אני מעריכה שככל שהשימוש ברשת חברתית בארגונים יחלחל כך גם האפשרויות של הרשת תגדלנה.
ניתן יהיה לאחזר טוב יותר את המידע, לסנן ולשמור.

מגמה החדשה שמסתמנת ואף כבר נרקמת......

 ראשית הסוף של הדוא"ל הארגוני. ב- 2011 נבטו ניצני המגמה החדשה (שמקורה למעשה בצעירים): נוטשים את הדוא"ל הארגוני לטובת יישומים חברתיים דמויי פייסבוק, ומסרים מידיים המשולבים במערכת חברתית, עם "נוכחות", הכל כמובן בענן. חברת Atos מצרפת (74 אלף עובדים עם שלוחות ועובדים ב- 42 מדינות), הייתה החלוצה בתחום, כשהכריזה ב- 2011 על המדיניות החדשה שלה לתקשורת פנים ארגונית: לסיים תוך כשנה וחצי עם הדוא"ל ולסגור את מערכת הדוא"ל. המנכ"ל עצמו נתן דוגמה אישית והפסיק לחלוטין לקבל ולשלוח דוא"ל ורק מתקשר עם כולם (עובדים, שותפים, לקוחות וכיו"ב) במסרים מיידים וברשת החברתית שבחברה. התופעה החלה לחלחל לחברות ענק בארה"ב. ב- 2012 נראה את התופעה תופסת תאוצה ממשית בכל העולם, גם בישראל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מודה על קריאת הבלוג וההתייחסות.
גלית