בעקבות תהליכי גישוש לקראת עבודת הסמינריון העומדת בפתח......
קראתי את הפרק של יפה בן עמי ודוד חן מתוך ספרם של פרופסור דן חן וד"ר גילה קורץ: תקשוב, למידה והוראה: "טכנולוגיות הידע הדיגיטליות - הרחבה של יכולות קוגניטיביות קיימות או שינויי קוגניטיבי איכותי?"
הפרק עוסק במחקר על תפקודי חשיבה הבאים לידי ביטוי באינטראקציה של האדם עם טכנולוגיות הידע הדיגיטליות.
בדיוק בשבילי. לא???
אז יצאתי לחפש את הקשר שבין החשיבה שהושקעה בפיתוח של יחידת לימוד ....או פעילות ...מקוונת בנושא חשיבה יצירתית וסוגי החשיבה בהם דן הפרק הנ"ל.
הסרטון הבא ממחיש את העבודה הרבה, החשיבה המסועפת רבת כיוונים, הרעיונות ועוד......... שהושקעו
בפיתוח ויצירת יחידת לימוד שנקראת "לצאת מהקופסא" ועוסקת בחשיבה יצירתית.
אורכו של הסרט כ-10 דקות...תביאו פופקורן
מכאן ניגשתי לסנכרן את הפרק עם עצמי.
כמובן שהשיפוט הוא אישי ושלי........אני לוקחת אחריות על ....מילותי (: כמובן גם על מעשי
סוגי החשיבה בהן עסק הפרק, האם הייתי שם?
חשיבה רשתית: אסוציאטיבית, פריצת מסגרות, גמישות, יצירתיות....ברור שהיה...כל היחידה היא "יציאה מהקופסא"
חשיבה מקבילית: קליטת מידע ועיבוד בערוצים מקבילים בו זמנית.....היה גם היה, ריבוי מסכים, ריבוי רעיונות, ניתוב החשיבה ומקורות המידע הרבים למקומות מתאימים.
חשיבה מבוזרת: שיתוף פעולה בין "אדם מחשב".......היה..........אני ישבתי בחיבוק ידיים והמחשב עבד(:
חשיבה ויזואלית: באמצעות ייצוגים ויזואליים.....איך לא....ברור שהיה, ראיתם בסרטון.
חשיבה ביקורתית: כלפי מידע ורעיונות של אחרים וכלפי עצמי....כמובן....ישנתי ברשת בכדי לחפש מידע וסוגי פעילויות עד שהמצאתי את שלי.....וכמובן שגם את עצמי ביקרתי...מחקתי שיניתי...הוספתי...יום ולילה......
חשיבה מסדר גבוה: מידע משתנה, ריבוי דעות ונקודות מבט, של המידע ברשת ושלי בעקבות המידע הרב שאליו נחשפתי....הרבה אנאליזה, סינתזה, ביקורת, הערכה, יישום, שינוי ותיקון, רפלקציה..........אנטרופוסופיה(: פילוגנטיקה(: אנציקלופדיה(: אינטרדיספלינה(:......הייתי שם ועוד איך
מחשבון פשוט....נראה שהייתי שם בעומק רב.
לסיכום כל שרציתי לאמר:
מקור:
דוד חן, גילה קורץ (עורכים) 2011. תקשוב, למידה והוראה. המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
קראתי את הפרק של יפה בן עמי ודוד חן מתוך ספרם של פרופסור דן חן וד"ר גילה קורץ: תקשוב, למידה והוראה: "טכנולוגיות הידע הדיגיטליות - הרחבה של יכולות קוגניטיביות קיימות או שינויי קוגניטיבי איכותי?"
הפרק עוסק במחקר על תפקודי חשיבה הבאים לידי ביטוי באינטראקציה של האדם עם טכנולוגיות הידע הדיגיטליות.
בדיוק בשבילי. לא???
אז יצאתי לחפש את הקשר שבין החשיבה שהושקעה בפיתוח של יחידת לימוד ....או פעילות ...מקוונת בנושא חשיבה יצירתית וסוגי החשיבה בהם דן הפרק הנ"ל.
הסרטון הבא ממחיש את העבודה הרבה, החשיבה המסועפת רבת כיוונים, הרעיונות ועוד......... שהושקעו
בפיתוח ויצירת יחידת לימוד שנקראת "לצאת מהקופסא" ועוסקת בחשיבה יצירתית.
אורכו של הסרט כ-10 דקות...תביאו פופקורן
כמובן שהשיפוט הוא אישי ושלי........אני לוקחת אחריות על ....מילותי (: כמובן גם על מעשי
סוגי החשיבה בהן עסק הפרק, האם הייתי שם?
חשיבה רשתית: אסוציאטיבית, פריצת מסגרות, גמישות, יצירתיות....ברור שהיה...כל היחידה היא "יציאה מהקופסא"
חשיבה מקבילית: קליטת מידע ועיבוד בערוצים מקבילים בו זמנית.....היה גם היה, ריבוי מסכים, ריבוי רעיונות, ניתוב החשיבה ומקורות המידע הרבים למקומות מתאימים.
חשיבה מבוזרת: שיתוף פעולה בין "אדם מחשב".......היה..........אני ישבתי בחיבוק ידיים והמחשב עבד(:
חשיבה ויזואלית: באמצעות ייצוגים ויזואליים.....איך לא....ברור שהיה, ראיתם בסרטון.
חשיבה ביקורתית: כלפי מידע ורעיונות של אחרים וכלפי עצמי....כמובן....ישנתי ברשת בכדי לחפש מידע וסוגי פעילויות עד שהמצאתי את שלי.....וכמובן שגם את עצמי ביקרתי...מחקתי שיניתי...הוספתי...יום ולילה......
חשיבה מסדר גבוה: מידע משתנה, ריבוי דעות ונקודות מבט, של המידע ברשת ושלי בעקבות המידע הרב שאליו נחשפתי....הרבה אנאליזה, סינתזה, ביקורת, הערכה, יישום, שינוי ותיקון, רפלקציה..........אנטרופוסופיה(: פילוגנטיקה(: אנציקלופדיה(: אינטרדיספלינה(:......הייתי שם ועוד איך
מחשבון פשוט....נראה שהייתי שם בעומק רב.
לסיכום כל שרציתי לאמר:
הפיתוח היה מלווה וכרוך בחשיבה יצירתית הרי בזה עוסקת היחידה.
ומכאן
בחשיבה יצירתית שכזו.......יש המון יצירה של מחשבה.
אז כן, יפה ודוד, אני מסכימה עם כל סוג של חשיבה שזוהה במחקרכם, וחושבת שבא לידי ביטוי באינטראקציה של האדם עם טכנולוגיות הידע הדיגיטליות.מקור:
דוד חן, גילה קורץ (עורכים) 2011. תקשוב, למידה והוראה. המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
מודה על קריאת הבלוג וההתייחסות.
גלית