אחרי שתראו את סבתא סעדה, תבינו מה הוא בוקבוק.
ועכשיו פייסבוק ולמידה.
סמסטר שלישי לתואר השני ובעצם "סמסטר אחד לפני האחרון" - ככה נשמע קצת יותר מעודד.
אז אנחנו בשלב העידוד והמוטיבציה והשבוע פתחה המרצה דר" חגית מישר טל, קבוצת למידה בפייסבוק וככה חגית ובעצם אנחנו, מנהלים את העברת ושיתוף המידע והידע בין כל חברי הקבוצה.
כבר כתבתי בעבר על פייסבוק אבל מאז ועד עתה החכמתי.
בסמסטר הראשון פתחתי קבוצה בפייס באופן עצמאי ובלתי פורמלי.
עבורי המניע לפתיחת הקבוצה היה = התנסות.
הסטודנטים הצטרפו לקבוצה באופן וולונטרי לחלוטין.
בתחילה הדיונים היו חברתיים ובמהרה הפכו לכלי לימודי, ללמידת עמיתים מבחירה ולא מהכרח. וכמובן לכלי לימודי פעיל במיוחד לפני מבחן או עבודת הגשה בו הצורך לפתרונות מיידיים ומשוב היו נחוצים ביותר.
וכעת
הקבוצה שפתחה חגית כערוץ פורמלי ללמידה.
היכולת לפתח סביבת למידה בסביבה הטבעית של כלל הסטודנטים, מקום בו כולם מרגישים "כמו בבית" היא אחד המקדמים להצלחה.
יצאתי לחפש בגוגל מקור אקדמי לקביעה זו >> הגעתי לקבוצה בפייסבוק שנקראת "שימוש בפייסבוק כסביבה תומכת למידה" >> שם היה כתוב כך >>
תובנות שלי לסיכום וגם להתחלה חדשה:
1. יש לנו התנסות חדשה: סביבת למידה בפייסבוק. (חגית)
2. זו הסביבה הטיבעית שלנו. (עוזי)
3. גם ללא הכוונה הסביבה הזו מייצרת למידה. (גלית)
4. קיים שילוב בין שיעורים פרונטליים ללמידה און-ליין (ecampus news)
גם אני הייתי בוחרת בדרך זו.
ואחרי מסע שכזה...מגיע לנו קצת לנוח. לא ????????
לכו אל סבתא סעדה ותשכילו. רק אל תצחקו בכל רם בכדי לא להעיר את השכנים.
ועכשיו פייסבוק ולמידה.
סמסטר שלישי לתואר השני ובעצם "סמסטר אחד לפני האחרון" - ככה נשמע קצת יותר מעודד.
אז אנחנו בשלב העידוד והמוטיבציה והשבוע פתחה המרצה דר" חגית מישר טל, קבוצת למידה בפייסבוק וככה חגית ובעצם אנחנו, מנהלים את העברת ושיתוף המידע והידע בין כל חברי הקבוצה.
כבר כתבתי בעבר על פייסבוק אבל מאז ועד עתה החכמתי.
בסמסטר הראשון פתחתי קבוצה בפייס באופן עצמאי ובלתי פורמלי.
עבורי המניע לפתיחת הקבוצה היה = התנסות.
הסטודנטים הצטרפו לקבוצה באופן וולונטרי לחלוטין.
בתחילה הדיונים היו חברתיים ובמהרה הפכו לכלי לימודי, ללמידת עמיתים מבחירה ולא מהכרח. וכמובן לכלי לימודי פעיל במיוחד לפני מבחן או עבודת הגשה בו הצורך לפתרונות מיידיים ומשוב היו נחוצים ביותר.
וכעת
הקבוצה שפתחה חגית כערוץ פורמלי ללמידה.
היכולת לפתח סביבת למידה בסביבה הטבעית של כלל הסטודנטים, מקום בו כולם מרגישים "כמו בבית" היא אחד המקדמים להצלחה.
יצאתי לחפש בגוגל מקור אקדמי לקביעה זו >> הגעתי לקבוצה בפייסבוק שנקראת "שימוש בפייסבוק כסביבה תומכת למידה" >> שם היה כתוב כך >>
ד"ר עוזי מלמד, יו"ר הוועד המנהל של מכון מופ"ת.
אז לא טעיתי כניראה .
ואם כך, נראה לי, שבחירת סביבת הלמידה החדשה תניב פירות רעננים וחדשניים.
בהמשך חיפושיי גיליתי קבוצות פייסבוק העוסקות בהוראה ולמידה כדוגמת הקבוצה הבאה.
שם ערכתי טיול קצר והגעתי לאתר eCAMPUS NEWS
וכך היה כתוב:
וכך היה כתוב:
Students want more college courses that have a
mix of online and traditional instruction,
according to survey
תובנות שלי לסיכום וגם להתחלה חדשה:
1. יש לנו התנסות חדשה: סביבת למידה בפייסבוק. (חגית)
2. זו הסביבה הטיבעית שלנו. (עוזי)
3. גם ללא הכוונה הסביבה הזו מייצרת למידה. (גלית)
4. קיים שילוב בין שיעורים פרונטליים ללמידה און-ליין (ecampus news)
גם אני הייתי בוחרת בדרך זו.
ואחרי מסע שכזה...מגיע לנו קצת לנוח. לא ????????
לכו אל סבתא סעדה ותשכילו. רק אל תצחקו בכל רם בכדי לא להעיר את השכנים.
גלית, שלום
השבמחקזכיתי לראות רק מורים מעטים מאד שניסו לנצל את הפייסבוק לצרכי חינוך, זה מעניין, אני משער שגם הניסיון שלך מרתק. אבל, היום קראת שמסרד החינוך אוסר על מורים לקיים קשרים עם תלמידיהם בפייסבוק. אני שואל את עצמי אם מותר למורים לדבר עם תלמידים בגוגל פלוס? ומדוע לא לאסור על מורים לדבר עם תלמידים בדוא"ל, להגיב בבלוגים וכיוצא הזה? אולי בכלל צריך לאסור על מורים לדבר עם תלמידים אלא רק לדבר אל התלמידים.
עוזי מלמד
עוזי שלום
השבמחקאני חושבת שחוסר הידע , כמוהו חוסר ב"התנסות" שהיא לגבי יסוד לכל פעולה, אלו הם שגורמים לאנשים המחליטים, להחליט לעתים החלטות שאינן מתאימות ואינן רלוונטיות לזמן ולמקום, בכל ארגון בכלל.
לדוגמה: אילו ידעו מחליטי ההחלטות כי לא חייבים בפיסבוק להיות "חבר של" אלא "חבר ב" קבוצה....אולי פרסום כזה היה נמנע.
בכל מקרה, אני אינני נמנית עם אנשי משרד החינוך ועובדת כרכזת תקשוב במוסד להשכלה גבוהה ולאחר החוויות והתובנות הטובות שרכשתי תוך התנסות עם פייסבוק כסביבת למידה, מקווה שאוכל להטמיע את השימוש בפייסבוק כסביבה מייצרת, מועילה ומניבה פירות עסיסיים למרצים ולסטודנטים כאחד.
גלית