26 בדצמבר 2011

אני 10

אין צורך להאריך במילים נוספות,
כשראיתי את זה:

כתבתי למאיה כך: (התכוונתי לכל מילה שכתבתי)
הי מאיה,
ראשית אין מילים בפי לתאר את עוצמתו של המיזם. חיזקו ואמצו וכן ירבו. שמי גלית, אני רכזת התקשוב במכללה במרכז הארץ, אני מסיימת לימודי תקשוב ולמידה לתואר שני וחיה יום יום ושעה שעה את התקשוב.
האתר : מדהים בפשטותו, כמה פשוט- ככה משרת את המטרה.
ברור בהיר, קל להתמצאות וכמובן ההסברים בגובה הלומד, כאילו את מסבירה לעצמך. אילו הייתי בוחרת אתר לדוגמה אין ספק שהיית מתחרה רצינית ומשמעותית.
חושבת שפתחת פתח לגירוי של בעלי חזונות כי הנה בעזרת כלים פשוטים ניתן לייצר תכנים רבי משמעות שישרתו מטרות כל כך נעלות.
כשאתפנה מלימודי, אשמח לייעץ ולתרום
גלית ורדי

8 תגובות:

  1. גלית שלום, שמי אלון גל , סטודנט במרכז בו את רכזת תקשוב. אני מבקר בבלוג שלך כחלק ממטלה בהרצאה של מתי אלפר היקר. אני סכים לגמרי עם החיזוק ששלחת גם אני מכיר את האתר ואת היוזמה המופלאה הזאת! זה אכן מדהים לראות אנשים שקמים בבוקר ומחליטים לעשות מעשה. מרגש לראות איך האישה הזו עובדת כל כך קשה מבלי לצפות לתמורה. אני מאמין שעם הטכנולוגיה של היום אפשר לתת לילדים כל כך הרבה דרכים ואפשרויות לקבל מידע כך שכל ילד יוכל למצוא את דרך הלימוד לה הוא מתחבר. היום זה כבר ידוע שלכל אדם יש את סגנון התקשורת שלו ואת "השפה" בה הוא מדבר ואיך נח לו ונעים לו יותר לקבל את המידע. והכי חשוב, המידע של פעם הוא חד פעמי , נכתב על הלוח ואז נמחק - קלטת - קלטת, לא קלטת - בעיה.. וזה מה שגורר הרבה פעמים להמון פערים ותיסכול. עם הטכנולוגיה של היום אין צורך שהמידע יהיה חד פעמי, אפשר לראות שוב ושוב עד שמבינים והוא נשאר שם גם לריענונים אחרי חופשים ארוכים למשל - זה נהדר. הבלוג שלך נעים ומאוד מהנה לקורא בו. מאחל לך המון בהצלחה.

    השבמחק
  2. הי אלון, אכן, מיזם נפלא, אני מנסה ליצור עבור מאיה קלנר חיבורים עם אנשים שיוכלו לתרום למיזם זה. כאימא לילדים, חלקם כבר לא במסגרת בית הספר, אני נתקלת לעתים בצורך ובקשה לעזרה. במתמטיקה אצלנו התשובה היא אימא אבל בהרבה בתים אין תשובה ואם ניתן לשתף ולעזור בגובה העיניים...אז וודאי שכדאי לעודד פרויקט שכזה. אני רכזת התקשוב כאן במוסד אבל גם מסיימת את לימודי לתואר שני במסלול תקשוב ולמידה - בחודש הבא. מעריכה שזו הצלחה - שלי בטוח - ודרך צלחה ומהנה גם לך. עם שם שכזה, בטוח גם תהיינה הרבה הפתעות. (גם אני חשבתי פעמיים האם אתה אלון גל או לא?)
    דש למתי (: ולימודים מהנים

    השבמחק
  3. גלית שלום,
    שמי גל עלוש וגם אני סטודנטית לתואר שני המבקרת בבלוג שלך כחלק ממטלה בקורס של הגב' גילה קורץ. אני שמחה לראות שאלון גל נמנה על הסטודנטים במכללה...
    בעוונותי, אני גם ממונה על חט"ב באחד מבתי הספר התיכוניים בארץ באיזור בו החתך הסוציואקונומי של התושבים, נמוך מאוד.
    מהביקור בבלוג הרווחתי את ההיכרות עם המיזם המדהים הזה, "אני 10" . מיד עם חזרתי לעבודה, אני הולכת להפיץ אותו בקרב תלמידיי, שכן כפי שהזכרתי, אין ידם משגת מורה פרטי והאתר הזה יכול להוות עבורם פתרון יעיל. אוכלוסיה נוספת שיכולה לעשות שימוש בו היא המורים, בתוך השיעורים. הדבר הנוסף שמאוד מצא חן בעיני בעת שצפיתי בסרטון, היא שיוזמת הרעיון ענתה בטבעיות רבה לשאלה "למה הקימה את האתר? שזה ברור שצריך להחזיר לקהילה, וזו הדרך שלה לעשות כן.
    גם אנחנו בביה"ס שמים דגש גדול מאוד על תרומה לקהילה של התלמידים. למרות שהם אינם מאמינים ביכולתם לתרום, אנחנו מתעקשים ומוכיחים להם פעם אחר פעם שהם יכולים ושבעצם כל אחד יכול (בדרכו שלו ועל סמך יכולותיו בתחומים השונים) לתרום לאחר...
    זהו הרווח הנוסף שלי מהצפייה בסרטון, קיבלתי חיזוק לדרך שלנו בביה"ס בחינוך לערכים, ביניהם, הנתינה.
    תודה על חוויה קצרה אך רוויה בהנאה ולמידה.
    בהצלחה,
    גל

    השבמחק
  4. הי גל
    אלון גל, גל עלוש, גלית....אחוות גימלים.
    שמחה שהפוסט משך את תשומת ליבך ולבסוף גם מצאת את החיבור האישי שלך איתו במציאות היום יומית שלך.אני חושבת שהרצון לתת ולתרום ולו במעט זו גדולה. התגובה שלי למאיה הובילה לשיחה ארוכה ואני מקווה שאוכל אני לחבר את מאיה עם אנשים מתאימים (כמו סטודנטים לתקשוב ) שיוכלו לתרום גם הם תכנים למיזם.
    לימודים מהנים ומלאי תרומה ותמורה לעצמך שבסופו של דבר תתרום לכולם (:
    גלית ורדי

    השבמחק
  5. גלית שלום,
    שמי רינת יוספן ואני מבקרת בבלוג שלך כחלק ממטלה בקורס של גילה קורץ.
    שמחתי מאוד לבקר באתר שלך ולהחשף לאתר רצוי וחינמי כמו "אני 10".
    מיד נכנסתי לאתר וראיתי שאוכל להשתמש בו בעבודה היומיומית שלי בבית הספר .
    אוכל להכניס את תלמידי לאתר ולחשוף אותם לחזרה אינטראקטיבית של חומר הלימוד ללא התערבותי. אני בזמן זה אוכל להתפנות לתלמידים נוספים בכיתה הזקוקים להקנייה נוספת ו/או אחרת.
    בנוסף אוכל להפנות הורים אשר מעוניינים לעזור לילדיהם אך מתקשים לשלם בעבור שיעורים פרטיים.
    על כך תודה!
    במקביל אני חייבת לציין כי שני שינויים קלים באתר יוכלו להפוך אותו לידידותי יותר לתלמידים :
    1. ניקוד חומר הלימוד בכיתות א-ג יוכל לאפשר לתלמידים לעבוד גם באופן עצמאי בבית ללא התערבות ההורים, אשר לעיתים אינם יכולים להתפנות ולעזור לילדיהם.
    2. חלוקת המסך לשניים : האחד דף האתר כפי שהוא מוצג כיום והשני ההסברים של מאיה.
    חלוקה מסוג זה תתרום לתמידים הזקוקים לארגון ולמיקוד.

    אני בטוחה שאתר זה תורם יתרום רבות לקידום הישגיהם של התלמידים המשתמשים בו!
    רינת

    השבמחק
  6. הי רינת,
    ראשית ארשה לעצמי להודות על המשוב בשם "אני 10" אדאג שמאיה תקבל אותו. אין לי שום קשר קודם אתה ולא קשרי עבודה, אני פשוט חושבת שזו זכות לעזור למי שעוזר בהתנדבות ומרצון. אני באופן אישי מקווה שאוכל לחבר אותה לבעלי כישורים וידע בתחומי התוכן השונים על מנת שתוכל היא לעזור לכל מי שצריך. מן הסתם בסוף זה גם הילדים שלנו, הילדים של כולם. אז מה שיוצא מכאן זה - כולם למען כולם (:
    שמחה שהגעת לביקור בפוסט שלי ואל הבלוג בכלל.
    המשך לימודים פורה
    גלית

    השבמחק
  7. היי גלית,
    שמי מירי מור אני מחנכת ומורה למתמטיקה בראשון לציון,אני לומדת לתואר שני במגמת ניהול וארגון מערכות חינוך.
    צפיתי בכתבה על אתר 10 והתפעלתי מהמיזם הנפלא, התפעלתי ממאיה קלנר שלאורך שנים היא עסקה בהתנדבות והדרכת תלמידים .
    הרעיון להעלות מיזם אינטרנטי בהוראה ובהדרכת נושא המתמטיקה (ומקצועות נוספים) הוא רעיון אדיר ואני מצטערת שאין לי זמן, אחרת הייתי לוקחת חלק בתחום המתמטיקה (תחום בו אני מאמינה שאוכל לתרום רבות לילדים רבים).
    בחברה הישראלית קיים פער עצום בין תלמידים שהוריהם יכולים לקדם אותם במקצועות בהם הם מתקשים בעזרת מורה פרטי, לבין תלמידים שהוריהם אינה יכולים לשלם עבור עזרה כזו,
    אתר 10 באינטרנט נותן פתרון נוח ,זמין וזול לכל מי שמחפש עזרה וידע.
    בעזרת אתר 10 ניתן להגיע לכמה שיותר תלמידים המתקשים בלימודים וזקוקים לעזרה המבורכת
    באתר מפשטים לתלמיד את נושאי הלימוד כך שכל תלמיד יוכל לצפות שוב ושוב עד להבנת הנושא.
    חשוב להפיץ אתר זה בקרב תלמידים הורים וגם מורים בכל הארץ.
    מרגש היה לראות איך האישה הזו עובדת כל כך קשה מבלי לצפות לתמורה.
    גלית, נהניתי מהבלוג שלך והכנסתי למועדפים שלי.
    יישר כח!
    מירי.

    השבמחק
  8. הי מירי

    שמחה שהכנסת את הבלוג למועדפים, המשוב משוב מצויין עבורי לשנה של חשיבה וכתיבה וחשיבה וכתיבה.....
    אני אינני באה ממערכת החינוך אבל מבינה את הצרכים ובוודאי מעריכה כל מי שיכול לתרום ועל אחת כמה וכמה את מי שתורם בידיעה שהגמול הוא התרומה שלו לאחרים. גם אני כמוך, עמוסה בעבודה ובסיום התואר אך הבטחתי לעצמי לעשות מעשה אחד טוב השנה (: לעזור למאיה לעזור לילדים של כולנו ובמיוחד לאלו שמתקשים. מתקשים ללמוד, מתקשים להבין או מתקשים לשלם.
    למאיה יש את הקישור לבלוג שלי ואני בטוחה שהיא תשמח לקרוא את התגובות ובוודאי זה יהיה עבורה משוב מצוין וכח מחודש או נוסף להמשיך את הפרויקט שלה.
    המשך לימודים מהנה, אני כבר בסוף הדרך ונראה כי עכשיו מתחילה דרך חדשה אז בהצלחה לכולנו ובמיוחד לילדים שלומדים חשבון(:
    גלית

    השבמחק

מודה על קריאת הבלוג וההתייחסות.
גלית