2 בנובמבר 2011

תקשוב בהשכלה גבוהה

מזה כשנה אני עוסקת בנושא התקשוב במוסד להשכלה גבוהה. 
במשך שנה זו למדתי להבין :
1. שהקשר האישי, הוא אחד המקדמים של היכולת שלך להשפיע. (ידעתי את זה גם קודם(: )
2. שהדרך להחדיר את רעיון התקשוב (אפילו לפני המעשה) היא ארוכהההההההההה.
2. שכנראה בארגון תמיד יהיו גם כאלו שלא יסבירו פנים לחדשנות וההוראה המסורתית תלווה אותם עד סוף הקריירה.
3. שמספיקה הצלחה אחת בכדי להבין שהכול אפשרי וזה רק עניין של זמן.


מה מניע מורים להשתמש בתקשוב?
נייר עמדה שהוצג בכנס מחקר בתחום החינוך , אנגליה 1999
דן בגורמים למוטיבציה (אצל מורים) לשימוש בתקשוב:
1.היכולת הנתפסת לעשות בתקשוב שימוש.(מודעות והבנה)
2.משאבים זמינים.
3.האם השימוש בתקשוב בהוראה, נחשב מעניין ומהנה.

הגורם השלילי הוא הקושי להשתמש בכלים עצמם.


אז השבוע הוכח לי שוב כמה שווה כל מאמץ וניסיון להחדיר את המודעות לנושא התקשוב והיכן שאפשר ויש פתיחות ורצון, ללכת קדימה ולהסביר על השימוש בכלים ותמורתם.
כיוון שאני סטודנטית באותו מוסד בו אני עובדת, אני נמנעת מלשתף בבלוג זה את החוויות אותן אני חווה בתפקידי אך הפעם זו הייתה חוויה מיוחדת במינה.
מרצה יצירתית וסקרנית שקיבלה ממני ייעוץ, הכוונה, המלצות והדרכה על כלי ווב 2 וכלים דיגיטליים בכלל, החלה ליצור סרטים ממצגות מורכבות (אנימציות וקישורים לרשת) על ידי לכידת וידאו  וזאת במטרה לשפר את חווית הלמידה של הסטודנטים.
בקבוצת הפייסבוק אותה פתחתי עבור המרצים במכללה, החליטה להודות לי עבור "התגלית". באמצעות מה שלמדה העלתה סרטון הדרכה ובו הציגה את הכלים ליצירת הסרטונים אתם היא עובדת. בנוסף, ביקשה לשתף את כלל המרצים בחוויית ההוראה שלה וביתרונות אמצעי ההוראה המתוקשבים בהם היא משתמשת.


עכשיו .............אני יכולה לצאת לחופשה כי יש לי מחליפה (: ואתם תוכלו להנות  מהרעיון של דר' ענת רימון אור שנתנה הסכמתה לשתף את הסרטון בבלוג זה.

לא יודעת אם הגורם שבולם את המוטיבציה (אצל מורים) לשימוש בתקשוב הוא רק הפחד או הקושי להשתמש בכלים עצמם. אבל נראה שכל שייעשה...ולו מאמץ קטן תמיד יהיה לתרומה גדולה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מודה על קריאת הבלוג וההתייחסות.
גלית